Voeding is misschien wel het belangrijkste om fit te blijven. Als sporter is het dan ook erg belangrijk om goed op je voeding te letten en daarom hebben sporters vaak een schema hiervoor. Voor esporters geldt dit ook. Als esporter moet je er voor zorgen dat je genoeg vitamines binnen krijgt die je concentratie verbeteren en behouden. De vitamines die dit voornamelijk stimuleren zijn vitamines B en C. 

Marleen Boerboom 
Omdat voeding zo belangrijk is hebben onze esporters op dinsdag 25 oktober een voedingsworkshop gehad. Deze werd gegeven door Marleen Boerboom van Het Voedingslab. Marleen is een sportdiëtist en bewegingswetenschapper die sporters door middel van haar kennis helpt om bepaalde doelen te halen. In deze workshop vertelde Marleen over voeding die het beste is voor esporters en waarom. Dit werd onderbouwd door middel van statistieken en grafieken waardoor het voor onze esporters erg leerzaam en overzichtelijk was.

Lunch maken
Na de uitleg werden onze esporters aan het werk gezet. Marleen had drie recepten voorbereid die de jongens konden maken, dit waren alle drie recepten voor wraps. De drie recepten waren:

  • Een wrap met pindakaas en banaan
  • Een wrap met kipfilet, rucola, tomaatjes en guacamole
  • Een wrap met hüttenkäse, vanille en mango

De wraps vielen goed in de smaak en een aantal van onze esporters hebben de recepten dan ook meegenomen naar huis!

Zou jij de recepten ook willen hebben? Doe ons een berichtje op Instagram @esportstalentcenter, dan sturen wij deze naar jou op!